Evangelie

Overdenking.

Bijbeltekst: Lucas 6:27-38.

Jezus wil dat wij leren reageren in het tegenovergestelde. Hij wil dat wij handelen naar Zijn goedheid.
Hoe reageren wij in moeilijke situaties? Echte genade werkt tegenovergesteld van wat mensen in de wereld verwachten en komt niet altijd op de manier of tijd die wij het beste achten. Dit is tevens een zeer belangrijke sleutel in hoe wij met andere mensen om kunnen gaan en kunnen reageren in moeilijke situaties.

Overdenking.

Bijbeltekst: Romeinen 5: 1-11.

Jezus wil dat wij ook blij en dankbaar zijn wanneer wij door moeilijke situaties gaan. Wanneer wij te maken hebben met beproevingen en verdrukkingen. Dat klinkt tegenstrijdig omdat het in de menselijke natuur ligt om naar onze gevoelens te luisteren en handelen. Waarom moeten wij dan blij en dankbaar zijn als dingen tegenzitten en we het zwaar lijken te hebben? Omdat een beproeving leidt tot volharding en volharding leidt tot beproefdheid wat leidt tot een sterk karakter. En karakter leidt tot hoop die ons niet teleur zal stellen. Omdat de liefde van God in ons hart is uitgestort door de Heilige Geest en Jezus voor ons toen wij nog niet vergeven waren voor onze zonden, voor ons aan het kruis is gegaan. Door de moeilijke situaties die op ons pad komen worden wij sterker en mogelijk voorbereid op wat nog komen gaat. Wees dus dankbaar!


Overdenking.

Ieder is persoonlijk verantwoordelijk voor zijn woorden en daden.

 

Tip: startpagina Evangelie.Goedbegin.

                         

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.